Senast recenserade böcker

Senast recenserat

153080
Av: Bowen, James
Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Dottern 8år fastnade starkt för denna och även jag själv. Fin historia som blandar allvar med starkt vänskapsband och förståelsen för den starka kärleken till ett husdjur.
2021-11-23
Madeleine.83
248978
Av: Strandberg, Mats
Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
"Bli en passivt aggresiv Ior som ständigt har hörselkåpor på kontoret och lämnar en snöstorm av arga lappar efter sig" ...eller "Det finns bara natluft ovanför överkäken. Ansiktets oval har blivit ett halvätet ägg" Alltså fakking Mats. Du är ju sååå JÄVLA BRA! Jag jobbar själv på en kommun och kan känna igen mig i väldigt, väldigt mycket. Jag vart helt såld efter första boken (Färjan). Inte alls imponerade av tvåan i "Strandbergverse" (Hemmet) men blown away - igen - av hans sista bok i det här "delade" universumet (hoppade över trean). En ball detalj jag önskade fler böcker delade mellan varandra #shareduniverse Boken är brutal. Slutet är brutalt. Twisten efter twisten - är brutal. Alltsammans sker med trötta kommunalanställda. Fantastiskt! Bör läsas av alla kommunanställda i Sverige. 10 kommunanställda bull-ätare av 10.
2021-11-21
swekiwi
202836
Av: Sangregorio, Inga-Lisa
Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Du skulle väl aldrig låta din älskade hund eller katt lida? Varför skulle du låta din gamla farmor göra det? Sangregorio är en jävla hjältinna. Mest gripande och "oh shit, I'm gonna remember this shit" är (weirdly enough) i slutet av boken, hennes egna berättelse om cancern som tär på hennes egna kropp och vägrar släppa henne trots flera feta, invasiva kirurgiska ingrepp (bonusmaterialet är hur svensk sjukvård allt för ofta snurrar till det och missar en massa viktiga detaljer som man inom statliga verksamheter skulle fått sparken för = IVO-anmäl ffs vid felbehandling). Vissa delar i början var en aning långdragna. Hade velat se en bättre summering. Eller så kände jag att det blev kaka på kaka efter PC Jersilds bok "Hur vill du dö" jag läste strax innan. Still - en sjukt bra bok. Bildande, om inte annat. 8 konstiga sätt jag vill undvika att avsluta mitt liv på av 10.
2021-11-21
swekiwi
145433
Av: Roberts, Nora
Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Mycket spännande bok som ta nya vändningar hela tiden.
2021-11-19
Anna 203
86541
Av: Oksanen, Sofi
Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Har lyssnat på den här ljudboken för andra gången för att se om jag blir klokare på den eller ej, mitt svar är dock tyvärr nej. För mig är ljudboken rörig och jag har svårt att förstå hur personerna förhåller sig till varandra. De lösa trådarna som knyts ihop i epilogen är också ett irritationsmoment då man under hela lyssningen undrar vad som hände Rosalie. Önskade att jag förstått hajpen men för mig är det här en ljudbok att undvika.
2021-11-16
aglo

Språk